Off White Blog
Giorgio Armani a Pantelleria nyaralójában

Április 11, 2024

Először 30 évvel ezelőtt tettem fel az olaszországi Pantelleria szigetén (a Földközi-tenger szicíliai szorosában), amikor odautaztam egy barátomhoz. Hidd el vagy sem, nem tetszett. Arra számítottam, hogy egzotikusabb, nem olyan kemény. Nem voltak szép szállodák, éttermek és élet. Generátorra volt szükségünk a főzéshez. A nap legnagyobb izgalma az volt, amikor egy autó elindult az úton. De néhány nap múlva hozzászoktam az inaktivitáshoz. Egy nap felnéztem a tiszta ég felé, és minden csak annyira csendes és nyugodt volt - tiszta csend.Giorgio-Armani-Pantelleria-3

1981-ben visszatértem egy másik barátomhoz, és úgy döntöttem, hogy házat vásárolok ott. Néhány évvel később vettem egy újabb földterületet, amely közelebb volt a vízhez, és azóta ez a sziget otthona minden augusztusban nyárom volt. Természetesen manapság a Pantelleria egészen más: van villany, van néhány szálloda, és az úton haladó autók már nem a legvonzóbb látványosságok. De továbbra is megőrzi azt az érintetlen vadságot és szépséget, amelyek arra a pillanatra emlékeztetnek, amikor először megvettem a házat.Giorgio-Armani-Pantelleria-2

Az eredeti szerkezeteket kettőből elhagyták Dammusi ezen az elszigetelt helyen, ahol az emberek gyakran szedtek indiai fügeket az óriás kaktuszokból. (Az dammuso egy természetes építészeti szerkezet, amely természetes anyagokból, például kőből, vörös tufoból és vakolatból készül, és amelyet a 10. században vezettek be Pantelleria-ba.) A két láb vastag kőfalak vulkanikus kőből épülnek fel, a fehér kupolás tetők természetes formák hőszigetelés és védelem a rendkívül magas hőmérsékletektől, így a házban a helyiségek hűvösek, a levegő állandóan friss - még jobb, mint a légkondicionálásnál!Giorgio-Armani-Pantelleria-4

Különös módon a tenger nem volt számomra prioritás. Ez volt az egész sziget, a könnyű és a durva, vad terep. Megalázatos volt, hatalmas, fekete vulkáni szikla veszi körül - erőt adott a lokálnak. És olyan erős erőre volt szükségem, amely segít engem pihenni.Giorgio-Armani-Pantelleria-5

Az évek során fáradhatatlanul dolgoztam a házomat körülvevő Oasis kertben. Magában foglalja a látványos Tiaré-fákat, csodálatos rózsabokrokat, jázmin sövényeket, ritka ciprusfákat és a Szicíliából behozott 300 éves pálmafákat, nem beszélve a helyi tüskékről. Echninocactus grusonii (kaktusz) növények és Cikákok. Az ingatlan minden évben karbantartási átalakítást kap. Valójában tavaly munkát végeztünk a medence mellett, és a belső tereket teljesen felújítottam az Armani Casa sorozatból származó darabok felhasználásával.Giorgio-Armani-Pantelleria-6

Számos okból választottam, hogy Gabriella Giuntoli építésznél dolgozom ezen a házon. Pantelleria őslakosa, és tökéletesen megérti a természeti környezetet. Ráadásul veleszületett képessége van arra, hogy megértse valaki ízlését és igényeit, és ezeket az ötleteket egyszerű, természetes és végső soron fényűző valósággá alakítja. Mit szeretek legjobban ebben a házban? A tengerre néző kültéri nappali terasz; az úszómedence, amely úgy néz ki, mint egy természetes medence a vad táj között; a nyugalom és a pihenés érzése; és az a tény, hogy olyan közel van Milánóhoz, mégis úgy érzi, hogy mérföldre vagyok a civilizációtól.Giorgio-Armani-Pantelleria-7

Ez a pantelleriai nyaraló tökéletesen tükrözi látásomat és személyes stílusomat. A ruházathoz hasonlóan az otthona tükrözi a személyiségét. Ezért annyira fontos olyan elemeket kiválasztani, amelyek elősegítik a személyiség természetes megjelenését. A saját otthonában kényelmesnek, nyugodtnak és kényeztetettnek kell lennie. Szeretek mindazt, amelynek alapja a természetben van, akár anyagról, színről vagy formáról van szó. Most már több otthonom van a világ minden tájáról. Mindegyik nagyon különbözik egymástól, de a közös nevező köztük az, hogy mindegyikük tükrözi a személyiségemet és a környező természeti tájakat. Giorgio-Armani-Pantelleria-1

Az emberek gyakran arra kérnek, hogy hasonlítsam össze a milánói otthonomat a Pantelleria-i otthonommal. Két teljesen eltérő valóság, és különböző funkciókat látnak el. A milánói otthonomban töltöm a munkámat, és betartom a hétfőtől péntekig terjedő ütemtervet. Ez modern, funkcionális és lineáris. Ellazulhatok és embereim vannak, és két másodperc alatt még az irodában lennék. Plusz, közvetlenül Milánó központjában vagyok!Giorgio Armani--Pantelleria-8

A Pantelleria a nyári menedékem. Szabadban élek, amikor ott vagyok. Ez az egyetlen hely, ahol valóban úgy érzem, hogy „kikapcsolhatok” és megszabadulhatom a munkahelyi stressztől és elhasználódástól. Csak nyáron jártam, de az utóbbi időben hosszú őszi és tavaszi hétvégékre mentem oda. Olyan közel van Tunéziához, hogy az időjárás mindig meleg és hívogató. A nővérem azt mondja, hogy ez az egyetlen hely, amely megváltoztatja az arcomat. Azért van, mert őszintén ellazultam; a stressz eltűnikGiorgio-Armani-Pantelleria-9

Egy nap a Pantelleria-on

A Pantelleria-ban életem egyik napja a szigetélet példája, a szabadban teljes egészében éltem. A napom 7:30-kor kezdődik a sziget körüli villamos kirándulással (mindig is korai felszálló voltam), és ellentétben azzal, amellyel az embereket engem bántják, én nem „teszem”, hogy vendégeim velem jöjjenek - hacsak nem akarják. , természetesen. A túra után reggelizek a családommal és a barátaimmal, mert annyira energiás vagyok, de mindig félig alszanak! Reggeli után általában a hajót szállítjuk a tengerbe, és úszni.Ezután 15:00 körül térünk vissza ebédre. Az ételek mindig kívül voltak. Ebéd után röviden alszom késő délutánig. Ezután elmehetünk a helyi piacra, vagy filmet nézhetünk. Vacsora van mindig kívül és mindig gyertyafényben.

Story kreditek

Szöveget írta Giorgio Armani

Fordította Justin Cheong

Ezt a történetet először a L'Officiel Singapore-ben publikálták.