Off White Blog
Union Gleccser: Az Antarktisz vertikális határainak méretezése

Április 25, 2024

Szavak Christine Amour-Levar | Képek jóvoltából HER Föld bolygója, Christopher Michel  & Yoshiko Miyazaki-Back nak,-nekAntarktiszi logisztika és expedíciók

A hatalmas hátsó szél irányában a hatalmas Ilyushin IL-76 TD repülőgép dél felé halad, 800 km / h sebességgel 495 km / h. Az alatta lévő Drake-átjáró távoli horizontba ragyog, miközben nyugat felé haladunk a chilei Punta Arenas-tól az Antarktiszi-félszigetre és végül az Union Glacier-hez, az Antarktisz Logisztikai és Expedíciói (ALE) által üzemeltetett magánbázishoz, amely az Örökség területén található, az Ellsworth-hegység alatt.

Az Antarktisz vertikális határainak méretezése

Körülbelül négy és fél órányi levegő után készítünk leszállni a Kék Jég Futóra, egy ritka és természetesen előforduló jégcsíkra, amely olyan kemény, mint a beton, és elég szilárd ahhoz, hogy megtartsa ennek a szörnyű szovjet katonai repülőgépnek a súlyát. Ez a fajta jég annyira sűrű - anélkül, hogy légbuborékokat tartalmaz -, hogy abszorbeálja a hosszú hullámhosszúságú fényt, ezért látszik hipnotikusan kéknek. Mínusz 15 ° C, amikor kiszállunk a repülőgépről, és megtesszük az első lépéseket Antarktiszon.

A szemem előtt kibontakozó hatalmas óceán egyszerűen csodálatos. Felnézom, hogy látom, ahogy a nap sápadt a kék sarki égbolton, miközben a heves szél szó szerint holdpályára enged a befagyott kifutópályán, amikor megpróbálok a gépről a négykerék-meghajtóra mozogni, arra várva, hogy elviszünk a fő táborba.

„Január az Antarktiszon a nyár szíve.” - mondta az ALE egyik munkatársa. „A legjobb alkalom a látogatásra, mert az időjárás a legkevésbé ellenséges.” Valójában az ember soha nem tartósan élte ezt a távoli földet. Csak a legmelegebb hónapokban, november-márciusban érhető el, nincs metropolisz vagy falu, amelyről beszélni lehet, és nincs élőhelye, kivéve talán a furcsa expedíció fészerét vagy kutatóállomást. Ez mindössze hatalmas, elhagyatott, jégtelen üresség és csonthűtési hőmérsékletek, amelyek a hidegebb hónapokban mínusz 10 ° C-tól 80 ° C-ig terjedhetnek.

Teljesen női csapatunk megérkezik az Union Glacier táborba, és miután egy gyors turnét végeztünk a létesítményekben, kineveztük a kettős használatú „kagyló” sátrakba. Legtöbbünk egyenlítői Szingapúrban található, és közel 48 óra telt el, hogy ide érkezzünk. Nem csoda, hogy a letelepedés jól érzi magát, és a sátrak meglepően kényelmesek élni. Kettős falúak, és a polaris körülményeknek ellenállnak, és fejlett technológiájú nylon burkolóval és tartós alumínium kerettel vannak kialakítva. A nagy „ajtók” és a magas belső tér lehetővé teszi számunkra, hogy egyenesen álljunk és könnyen mozogjunk, ahogy felszereljük a felszerelést.

Az ismeretlen terület felfedezése

Az első néhány napot az Union Gleccserben töltjük, hogy felmássuk a hegymászó képességeinket és hozzáigazítsuk az Antarktiszi körülményeket. A csapat gyakorolja a kötélmunkát, a repedések mentését, navigációt, az időjárási megfigyeléseket és a sarki kemping készségeket. Ebben az időszakban célkitűzéseinket megbeszéljük és megtervezzük vezetőinkkel is, két hihetetlenül képzett női hegymászóval, akik nagymértékű hegymászási tapasztalattal rendelkeznek a sarki viszonyok között.

Nagyon jó kezekben vagyunk. A csapatnak nem kétséges, hogy az elkövetkező néhány napban, miközben tovább menünk a szárazföldre, hogy felfedezzük az ismeretlen területet, nem lesz rendkívüli. A kalandvágyunk mellett egy nagyon világos célt is szem előtt tartunk. Hat csoportunk új útvonalak és csúcsok keresésére törekszik a környező hegységben. Végül azt akarjuk felhasználni ezt az úttörő kihívást, hogy felhívjuk a figyelmet a szívünkhöz közeli okokra - az éghajlatváltozás által hátrányos helyzetű nők helyzetére.

Antarktisz: A harc és a túlélés erős szimbóluma

Az Antarktiszot azért választottuk, mert erõs szimbóluma ennek a küzdelemnek, mivel a saját túléléséért is harcol. Valójában Antarktisz, a világ legnagyobb sivatagja, amelyet 98% -kal jég borít, riasztó ütemben olvad. A kontinens a globális felmelegedés eredményeként a tengerpartjától nagy méretű jégdarabokat veszít a tengerpartjától, és amikor ezek a jéghegyek megolvadnak és megemelik a tengerszint feletti magasságot, katasztrofális következményekkel járhatnak bolygónk számára.

Néhány nap az Union Gleccser után készen állunk a felfedezésre. A csapatnak körülbelül fél nap el kell haladnia egy hatalmas hószedőn. Az egész Heritage hegység több gleccseren terül el, sok rejtett résen. Tehát, mielőtt elindulunk, az ALE hőszkennerrel használja a területet, hogy megbizonyosodjon arról, hogy elég biztonságos-e a mozgáshoz. "Csak egyszer esett egy jármű egy résbe, nem messze az Union Glacier táborától" - mondják nekünk. "Senki sem halt meg, a sofőröt sérülés nélkül sikerült kihúzni." Jól szolgál nekünk.

Fenntartásaink ellenére csapatunk jókedvű, nagylelkű táplálékkal, kempingfelszereléssel és hegymászó felszereléssel, mert az időjárási viszonyok függvényében több napig lehetünk ott. Az Antarktisz éghajlata rendkívül ingatag, és a feltételek gyakran drámai módon és nagyon hirtelen megváltozhatnak. Tehát reméljük a legjobbat, de a legrosszabbat is tervezzük.

Amint elértük a Larsen-völgyet - egy olyan területet, amelyet még nagyrészt még nem fedeznek fel, felállítottuk éjszakai menhelyünket. Ezúttal a sátrak nagyon alapvetőek, ellentétben az Union Glacier kagylósátraival, amelyek most már a Shangri-La Hotelhez hasonlítanak. A sátrak körül a hóban lapátokat borítunk a szárnyak felett, hogy a jégszél nem jusson át, amikor egyedül készülünk az első éjszakára vadonban. Ebben a tájban, ezen a téren csak mi vagyunk az élő dolgok.Mint a apró pontok a sehol sem, a helyünk a távoli lényege.

Az elkövetkező néhány napban a csapat több felfedező hegymászó kirándulásra indul, amelyek a nehéz technikai emelkedésektől a csodálatos hegygerincig haladnak, kilátással a Ronne jégpolcra és a Polar-fennsíkra. Megkísérelünk meredek jég- és hókulcsokat, klasszikus gerincvonalakat, jeges cresteket, szikla piramisokat, rejtett völgyeket és végül a nem klímás csúcsokat!

Leginkább a jó időjárás van megáldva, ezért eltökélt csoportunk képes új útvonalak felállítására, az első csúcs első női emelkedésére és a nem éghetetlen hegyek két első emelkedésére. Ennek eredményeként jogaink van arra, hogy megnevezjük ezt a két új csúcsot. Az első, a gyönyörű hegy, amely hihetetlen hegygerinceket keresztel, a „Gaia-hegyre”, az NGO-nak „HER Föld bolygó” elnevezésének ünneplésére. Gaia az ókori görög a Föld istennője számára. A második hegy a Malala-hegynek nevezi a Nobel-béke-díjas Malala Yousafzai tiszteletére, aki bátorságot és nők felhatalmazását testesíti meg az igazságtalanság és az erőszak ellen.

A végső kihívás

Néhány napos kemping és a 24 órás antarktiszi nap alatt felmászás után elveszítjük minden idő- és térérzékünket ebben a hatalmas fehér talajban. A napok végtelenek, és a fény olyan, mint a Földön egyetlen más fénnyel sem, mert a levegő annyira szennyeződésektől mentes. Mászásunk során szembe kell néznünk a kaland fizikai kihívásaival és a saját emberi sebezhetőségünkkel. Az üresség mértéke időnként szinte túl sok ahhoz, hogy felszívódjon, és az elszigeteltség érzése elsöprő.

A hegymászás napjai hosszúak és kifolyóak, és folyamatosan figyelmeztetünk az útvonal rejtett ráncaira. Két alkalommal egyikünk részben beleesik a szakadékba, de mindig háromszor, egymástól 15 méter távolságra tartjuk egymást, így senki sem veszül el a jég mélységében. Időnként kiszámíthatatlan időjárással találkozunk, alacsony felhők és jeges szél miatt a hőmérséklet mínusz 25 ° C-ra csökken, és több alkalommal arra kényszerít minket, hogy forduljunk. Még akkor is, amikor a csúcstalálkozó gerince annyira közelinek tűnik, azt gondoljuk, hogy majdnem meg tudjuk érni azt, tudjuk, hogy a távolságok rövidebbnek tűnnek, mint amilyenek valóban vannak ilyen körülmények között. És ha az időjárás tovább romlik, amikor magasabbra emelkedünk, akkor az az egész csapatot veszélyeztetheti, tehát helyesen cselekszünk, visszaereszkedünk a táborba.

Azokban a napokban, amikor az időjárás tart, és képesek vagyunk a csúcstalálkozóra, az eredményesség és büszkeség érzése valóban leírhatatlan. A csapat extatikus, és úgy érzi, hogy a legendás női felfedezők szelleme felvidít minket arra, hogy az antarktiszi tartózkodásunk új határain lépjen tovább. A kimerültség, a fájdalmas rándulások és zúzódások, a végtagjaink jégcsípője - érrendszeri összehúzódás következtében fellépő hideg sérülések - és az a tény, hogy egy alkalommal a csapat egy része körülbelül 24 órán keresztül megragadt egy technikai hegyoldalon, az egész a tapasztalat hihetetlenül hálás. Az Antarktisz ilyen szélsőséges körülmények között természetes szépséggel és nyers finomsággal rendelkezik, amely meghaladja minden elvárásunkat.

Missziónk befejeződött, végül visszatérünk az Union Glacier táborba, ahol kiváltságos, hogy találkozzunk neves hegymászókkal és sarki felfedezőkkel. Hamarosan rájövünk, hogy hasonlóan hozzánk, ugyanolyan szenvedélyesen élnek a kalandtól, mint a kontinensek e legrégebbi államának integritásának védelméről, ahol a dinoszauruszok egykor uralkodtak. Egyedülálló módon az Antarktisz továbbra is az egyetlen földmaszk, amelyet az embereknek még nem szabad kiaknázni erőforrásainak felhasználására. A kontinenst szabályozó 12 ország - az Antarktiszi Szerződés Rendjének része - ragaszkodik ahhoz, hogy mentes maradjon szennyeződésektől és baktériumoktól. Ez azt jelenti, hogy az összes hulladékot, beleértve az emberi hulladékot is, az Antarktiszról veszik ki, ahol a fagyasztás miatt semmi sem bomlik.

Végül, ez a hatalmas földrész a föld szélén - amelyet az ember utoljára felfedezett - nem okoz csalódást. Visszatekintve az expedíciónkra, most látom, hogy a Terra Antarktisz, amint azt szintén ismertnek tekintik, egy módja annak, hogy méretre csökkentsen, és elgondolkodtassa saját jelentéktelenségét. Ez arra készteti Önt, hogy újraértékelje mindazt, amit tud és érez saját magáról és helyéről a bolygón. Rájöttem, hogy az utazás legértékesebb tanulságai azokból a tapasztalatokból származnak, amelyek akkoriban legszenvesebben és elhagyatottnak érezték magukat, és hogy az igazi növekedés csak a hátrányokból és kihívásokból származik.

Megmutatta nekem, hogy bárhol is légy a világon, kalandot kereshet és fedezhet fel azzal, hogy felnyitja a fejét és feltárja saját határait. És végül: ha az első nő a nem-klímás csúcsok egy nőstény csapat részeként annak érdekében, hogy létrejöjjön egy olyan világ, ahol az emberi jogok és a környezeti integritás virágozhat és virágzik, kétségtelenül az egyik leghatalmasabb tapasztalatom élet. Nem csoda, hogy az Antarktisz a bőr alá kerül, és amikor ez megtörténik, a lelked örökre megváltozik.